ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କ ପାଇଁ କେନ୍ଦ୍ର ସରକାରଙ୍କ ପକ୍ଷରୁ ବଡ଼ ଖବର ଆସିଛି। Variable Dearness Allowance (VDA) ବୃଦ୍ଧି କରାଯିବା ପରେ ବିଭିନ୍ନ କ୍ଷେତ୍ରର ଶ୍ରମିକଙ୍କ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ବଢ଼ିଛି। ନୂଆ ହାର ୧ ଅକ୍ଟୋବର ୨୦୨୬ରୁ ଲାଗୁ ହୋଇଛି।
ଏହି VDA ସଂଶୋଧନ Industrial Workersଙ୍କ Consumer Price Index (CPI-IW) ଆଧାରରେ କରାଯାଇଛି। ୩୦ ଜୁନ୍ ୨୦୨୬ ସୁଦ୍ଧା CPI-IW ୪୨୪.୮୦ରୁ ବଢ଼ି ୪୩୧.୪୨ ହୋଇଥିବାରୁ ୬.୬୨ ପଏଣ୍ଟର ବୃଦ୍ଧି ଆଧାରରେ VDA ହାର ପୁନଃନିର୍ଦ୍ଧାରଣ କରାଯାଇଛି।
କୃଷି କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏରିଆ ଅନୁଯାୟୀ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ଧାର୍ଯ୍ୟ ହୋଇଛି। ଉଦାହରଣ ସ୍ୱରୂପ, Area Aର ଅଦକ୍ଷ କୃଷି ଶ୍ରମିକଙ୍କ ଦୈନିକ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ₹୫୩୭ ହୋଇଛି। ଏଥିରେ ₹୩୩୩ ମୂଳ ମଜୁରି ଓ ₹୨୦୪ VDA ରହିଛି। ସେହିପରି Area Aର ଅତ୍ୟଧିକ ଦକ୍ଷ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ଦୈନିକ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ₹୭୦୫ ହୋଇଛି।
ନିର୍ମାଣ ଓ ରାସ୍ତା ରକ୍ଷଣାବେକ୍ଷଣ ଭଳି କ୍ଷେତ୍ରର ଶ୍ରମିକଙ୍କ ପାଇଁ ମଧ୍ୟ VDA ଏବଂ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ସଂଶୋଧନ କରାଯାଇଛି। ରିପୋର୍ଟ ଅନୁସାରେ, ନିର୍ମାଣ କ୍ଷେତ୍ରରେ ଅଦକ୍ଷ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରି ₹୮୪୦ ପ୍ରତିଦିନ, ଯେତେବେଳେ ଦକ୍ଷ ଶ୍ରମିକଙ୍କ ପାଇଁ ଏହା ₹୧,୧୧୧ ପ୍ରତିଦିନ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ହୋଇଛି।
ଏହା ବ୍ୟତୀତ ଖଣି, ସଫେଇ, Watch & Ward, ଲୋଡିଂ-ଅନଲୋଡିଂ ଓ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ନିର୍ଦ୍ଦିଷ୍ଟ ଶ୍ରେଣୀର ଶ୍ରମିକଙ୍କ ନ୍ୟୁନତମ ମଜୁରିରେ ମଧ୍ୟ ପରିବର୍ତ୍ତନ ହୋଇଛି। VDA ମୂଳ ମଜୁରି ସହ ଯୋଡ଼ି ନ୍ୟୁନତମ ଦେୟ ମଜୁରି ନିର୍ଦ୍ଧାରଣରେ ବ୍ୟବହାର ହୁଏ।
ପିଲାଙ୍କୁ କୃଷି ଶିଖାଇବ AI! IIT Ropar ଲଞ୍ଚ କଲା &lsquo...
IVF ବିଫଳ ହେଲେ ଭୟଭୀତ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ କି? IVF ବାIn Vi...
ବ୍ରିଟେନ୍ରେ ପୁଣି ବଢ଼ୁଛି COVID-19 କରୋନା ମହାମାରୀର...
ରୁଷିଆରେ ‘ପ୍ଲେଗ୍’ ଆତଙ୍କ, ଟ୍ରମ୍ପଙ୍କ ସହାୟ...
University of Torontoର ବଡ଼ ଘୋଷଣା: PhD ଛାତ୍ରଙ୍କୁ ବର...
ଦଶମ ଶ୍ରେଣୀ ଛାତ୍ରଛାତ୍ରୀଙ୍କ ମାର୍କ ଅପଲୋଡ୍କୁ ନେଇ ଗୁରୁତ...
ଭୁବନେଶ୍ୱରର Kalinga Institute of Industrial Technol...
H. pyloriକୁ ନେଇ ସଚେତନତା: ଭାରତରେ ମାଗଣା ବ୍ରେଥ୍ ଟେଷ୍ଟ...